Programmet til webinaret om arkivformidling er nå klart!

Dere kan nå melde dere på webinaret om arkivformidling den 15. juni. Det er mulig å melde seg på her:
Påmelding til webinaret.

Se programmet her.

Webinarets formål er at diskutere formidlingen, pedagogikken og dialogens rolle i arkivene og bidra med utviklingen av fagfeltet med gode eksempler på praksis i nordiske arkiver. Hvordan setter arkivene brukeren i sentrum i tilgangen til arkiv i dag?

Webinaret har fem overordnede temaer, og der er inviterte foredragsholdere fra de nordiske landene:

Arkivet som opplevelses- og læringsromArkivpedagogikk, Arkiv – involvering og deltagelse, Arkiver og kreative samarbeidArkiv og digitale plattformer.

Deltagelse i webinaret er gratis – du melder deg på ved lenken ovenfor: innen 13. juni. Der må du legge inn navn, e-post og mobilnummer. Du mottar så følgende lenke til Microsoft Teams møte du skal delta på.

Webinaret er arrangert av redaksjonsgruppen bak antologien #arkividag – relevans – medvirkning, dialog (ABM media 2016). Webinaret organiseres av Skånes Arkivförbund (Sverige), og Arkivforbundet (Norge) står for den tekniske gjennomføringen.

Webinaret støttes av Nordisk Kulturfond og Arkivforbundet.