Stiftelsen Asta skal ordne LLP-arkivene

Arkivforbundet har gjort en avtale med Stiftelsen Asta om at de skal ordne LLP-arkivene. – Arkivet utgjør vel 14 hyllemeter, og består av styreprotokoller, kopibøker, sakarkiv, regnskap og mer fragmenterte fagsaker, sier prosjektleder Erik Barstad fra Stiftelsen Asta.

Generalsekretær i Arkivforbundet Kjetil Landrog er spent på hva en vil finne. Kanskje kan en finner mer ut av hvordan for eksempel Stiftelsen Asta ble til eller om annet som har vært sentralt i norsk arkivhistorie, sier Landrog. Han legger også til at det for Arkivforbundet er spennende at sitt eget privatarkiv blir ordnet, og at en får en god oversikt da vi ellers er opptatt av at privatarkiver skal bli tatt vare på for å få en helhetlig samfunnsforståelse. Ved at LLP-arkivene blir ordnet vil en kanskje få en bedre forståelse for arkivsektoren her til lands, forteller Landrog.

Les også artikkelen til Stiftelsen Asta

* Foto: Generalsekretær i Arkivforbundet Kjetil Landrog og prosjektleder i Stiftelsen Asta Erik Barstad (foto Stiftelsen Asta)

Nordiska Arkivdagarna 2022 event 01/09-2022 - 02/09-2022
location_on Clarion Hotel Sign, Stockholm, Sverige
message Nordiska Arkivdagarna 2022
KAI-konferansen 2022 event 14/09-2022 - 15/09-2022
location_on Scandic Helsfyr, Oslo
message Tema for årets KAI-konferanse er: Samfunnsrolle i en digital tid.
ICA conference event 19/09-2022 - 23/09-2022
location_on Rome, Italy