Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene event 11/12-2019 - 12/12-2019
location_on Bergen
message Ved landets ulike bibliotek (folke-, universitets- og organisasjonsbibliotek) finnes det mange spesialsamlinger og arkiver

Ved landets ulike bibliotek (folke-, universitets- og organisasjonsbibliotek) finnes det mange spesialsamlinger og arkiver.

Finnes det forskjellige strategier i forvaltning av disse rikholdige arkivene og samlingene lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt?

Hvordan møter spesialsamlingene utfordringer og muligheter rundt kobling av digital og fysisk tilstedeværelse og bibliotekhverdag?

Går virkelig det økende fokuset på tilgjengeliggjøring og formidling av spesialsamlinger på bekostning av andre bibliotekstjenester?

Er det behov for et møtested for spesialsamlinger i norske bibliotek som på sikt kan munne ut i nye nettverk og prosjekter?

Konferansen «Spesialsamlinger i bibliotekene» vil bli dette møtestedet for de mange bibliotekansatte som har spesialsamlinger som en del av sitt arbeidsfelt. Konferansen vil være et forum for informasjonsutveksling, en arena for å diskutere disse problemstillingene gjennom faglig påfyll som kan utvikle vårt felles felt.

Konferansen vil holdes over to fulle dager, med tematiske bidrag presentert i opp til to parallelle sesjoner.

KAI-konferansen 2019 event 17/09-2019 - 19/09-2019
location_on Clarion Hotel - Stavanger
message Interkommunalt Arkiv i Rogaland og Stavanger byarkiv arrangerer årets KAI-konferanse fra 17.-19. september.
Work-shop om Arkivlovutvalget event 24/09-2019
location_on Oslo
message Vi vil ta opp ulike tema ift. arkivlovutvalget
Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene event 11/12-2019 - 12/12-2019