Industridokumentasjon og bedriftsarkiv i fokus event 25/11-2019 - 26/11-2019
location_on Norsk Teknisk Museum, Oslo
message I samarbeid med Arkivforbundet, de nasjonale museumsnettverkene for teknologi og industrihistorie, og for arbeiderkultur og arbeidslivshistorie, inviterer SIKA (Seksjon for industri, kommunikasjon og anlegg i Norges museumsforbund) til seminar hvor dokumentasjon av industri- og kulturminner, og bevaring av bedriftsarkiv, er hovedtema.

Påmeldingsend

Industridokumentasjon og bedriftsarkiv i fokus
Hvem dokumenterer og bevarer, og hvordan blir det tilgjengeliggjort og formidlet?

I 2017 og 2018 ble SIKA tildelt midler fra Norges museumsforbund til et prosjekt for å kartlegge hva som var gjort av industridokumentasjon og utarbeide en enkel veileder på området med tips og råd til hvordan dette kan gjennomføres. I dette seminaret vil vi presentere funnene i arbeidet, og invitere aktører som driver med industridokumentasjon og bevarer bedriftsarkiver, til å dele erfaringer.Seminaret vil foregå på Norsk Teknisk Museum.

Program industridokumentasjon og bedriftsarkiv.

Dere vil faktureres en deltakeravgift på kr. 500,- for å dekke utgifter til lunsj og middag.

Påmelding til seminaret innen 10.november. Påmeldingen sendes ved bruk av dette skjemaet: https://no.surveymonkey.com/r/2B5NHW5

Overnatting: Det er blitt gjort en avtale om overnatting på Vi har reservert rom på Radisson hotellet i Nydalen til 1. november. Oppgi koden: AR1911 for å få rabatt.

Lenken til hotellet: https://www.radissonhotels.com/en-us/booking/room-display?checkInDate=2019-11-25&checkOutDate=2019-11-26&adults%5B%5D=1&children%5B%5D=0&searchType=pac&promotionCode=AR1911&brandFirst=rhg&hotelCode=OSLZX