Det 8. norske arkivmøte event 08/04-2019 - 09/04-2019
location_on Oslo Kongressenter, Youngs gate 21
message Det 8. norske arkivmøte - et samarbeid mellom Arkivforbundet, Norsk Arkivråd og Arkivverket

Påmeldingsend

Hvorfor bli med?
Arrangementet er landets eneste nasjonale møteplass for arkivansatte i alle sektorer, både innenfor arkivdanning og arkivdepot. På de syv første møtene har det vært mellom 350 og 600 deltakere. Både utstillere og deltagere har vært godt fornøyd med de tidligere arkivmøtene. De avholdes hvert tredje år, og denne gangen på Oslo Kongressenter.

Hva vil jeg lære?
Konferansen går over to dager og inneholder plenumsforedrag fra kjente norske og internasjonale foredragsholdere begge dager. I tillegg vil det bli avholdt parallellsesjoner i fire saler hver dag. På slutten av dag én blir det avholdt års-møter for Norsk Arkivråd og Arkivforbundet. På slutten av andre dag vil Arkivlovutvalget presentere sin konklusjon og Riksarkivaren vil oppsummere arrangementet.

Hvem møter jeg?
For åttende gang samler det norske arkivmøtet de ansatte i arkivsektoren, representanter fra myndighetene samt utstillere og leverandører til to dager for faglig påfyll og nettverksbygging. Her møter du de som kan utfordre ditt tankesett, inspirere til nye ideer og bygge videre på kreative løsninger.

Her er lenke til programmet og påmelding

KAI-konferansen 2019 event 17/09-2019 - 19/09-2019
location_on Clarion Hotel - Stavanger
message Interkommunalt Arkiv i Rogaland og Stavanger byarkiv arrangerer årets KAI-konferanse fra 17.-19. september.
Work-shop om Arkivlovutvalget event 24/09-2019
location_on Oslo
message Vi vil ta opp ulike tema ift. arkivlovutvalget
Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene event 11/12-2019 - 12/12-2019