Hendelser

KAI-konferansen 2019

event 17/09-2019 - 19/09-2019
location_on Clarion Hotel - Stavanger
message Interkommunalt Arkiv i Rogaland og Stavanger byarkiv arrangerer årets KAI-konferanse fra 17.-19. september.

Interkommunalt Arkiv i Rogaland og Stavanger byarkiv arrangerer årets KAI-konferanse fra 17.-19. september. Les mer om programmet her: https://www.kaikonferansen.com/

Dagsseminar om Arkivlovutvalget

event 24/09-2019
location_on Oslo
message Vi vil ta opp ulike tema ift. arkivlovutvalget

Vi i Arkivforbundet inviterer inn til dagsseminar vedrørende rapporten til Arkivlovutvalget den 24. september. Dagsseminaret vil bli avholdt på Oslo byarkiv, Maridalsveien 3.

Konferanse: Documenting social processes and movements

event 25/09-2019
location_on Riksarkivet, Wergelandssalen
message Arkivverket inviterer til konferansen Documenting social processes and movements i Oslo den 25. september. Konferansen er et samarbeid mellom Arkivverket og Tidsskriftet arkiv.

Tema på konferansen: Hvordan dokumenterte vi sosiale prosesser før, og hvordan gjør vi det i dag? Hva med dagens sosiale bevegelser på sosiale medier? Hvordan, hvorfor og hva samler vi inn? Hvordan kan vi gjenopprette historiske minner? Hvordan kan vi hjelpe ofre for undertrykking?

Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene

event 11/12-2019 - 12/12-2019
location_on Bergen
message Ved landets ulike bibliotek (folke-, universitets- og organisasjonsbibliotek) finnes det mange spesialsamlinger og arkiver