Ranveig Låg Gausdal er foreslått som ny styreleder i Arkivforbundet

Ranveig Låg Gausdal (f. 1969) er byarkivar i Oslo. Hun har hovedfag i historie, og har i tillegg nordisk språk og litteratur, arkivkunnskap og museumskunnskap i fagkretsen. Hun har tidligere arbeidet blant annet i Riksarkivet, og har vært seksjonsleder i Norsk kulturråd, blant annet med ansvar for sekretariatet for den norske dokumentarvkomiteen.

Byarkivar i Drammen Tom Oddby blir fra april av avdelingsdirektør i Arkivverket og har av den grunn ikke takket ja til gjenvalg som styreleder i Arkivforbundet.

Landsmøte i Arkivforbundet avholdes 8. april klokken 17.00 på Oslo Kongressenter.

Alle sakspapirer til landsmøte den 8. april

Industridokumentasjon og bedriftsarkiv i fokus event 25/11-2019 - 26/11-2019
location_on Norsk Teknisk Museum, Oslo
message I samarbeid med Arkivforbundet, de nasjonale museumsnettverkene for teknologi og industrihistorie, og for arbeiderkultur og arbeidslivshistorie, inviterer SIKA (Seksjon for industri, kommunikasjon og anlegg i Norges museumsforbund) til seminar hvor dokumentasjon av industri- og kulturminner, og bevaring av bedriftsarkiv, er hovedtema.
Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene event 11/12-2019 - 12/12-2019
location_on Bergen
message Ved landets ulike bibliotek (folke-, universitets- og organisasjonsbibliotek) finnes det mange spesialsamlinger og arkiver