Varsel om landsmøte

Arkivforbundet varsler dere herved om vårt landsmøte mandag den 8. april klokken 17:00 på Oslo kongressenter.

Møte er berammet til å være en times tid. De av dere som har forslag til landsmøte må fremme dette minst 30 dager før, det vil si innen 8. mars. Det vil senere bli sendt ut innkalling til landsmøte sammen med diverse saksdokumenter som vist i vedtektene § 5. Viser til våre vedtekter rundt innkalling til Landsmøte!

§ 5 Innkalling til landsmøte
Varsel om ordinært landsmøte skal sendes til medlemmene minst 60 dager på forhånd. Landsmøtet skal holdes innen juni måned.

Saker som skal fremmes for landsmøtet må være sendt til styret minst 30 dager på forhånd.

Innkalling til landsmøte skal sendes ut minst 21 dager på forhånd. Med innkallingen skal det følge årsmelding, revidert regnskap, forslag til budsjett, handlingsplan, valgkomiteen sin innstilling, eventuelle forslag fra styret og styret sin innstilling i saker fremmet av medlemmer.

Erfaringsseminar for prosjekt- og utviklingsmidlene event 14/05-2019
location_on Riksarkivet
message Riksarkivaren disponerer prosjekt- og utviklingsmidler for tiltak som styrker sikring og tilgjengeliggjøring av samfunnets arkiver. Tenker din institusjon søke utviklingsmidler for privatarkiv i 2019? Da kan du la deg inspirere og lære av andres erfaringer med slike prosjekter de siste åra.