Arkivforbundet har svart på høring til representantforslaget om omorganisering av Arkivverket

HØRING – Representantforslag om å evaluere omorganisering av Arkivverket og sikre regionale arkivtjeneste – Dokument 8:248 S

Senterpartiet har ved stortingsrepresentantene Åslaug Sem-Jacobsen, Per Olaf Lundteigen og Kjersti Toppe sendt inn et representantforslag om å evaluere omorganiseringen av Arkivverket og sikre regionale arkivtjenester. Deres forslag kan dere finne her. Her kan dere lese om den videre behandlingen av saken i Stortinget: Les her.

Arkivforbundet har blitt oppfordret om å sende en skriftlig høringsuttalelse vedrørende representantforslaget fra Senterpartiet om organiseringen av Arkivverket, og da særlig statsarkivene. Dere kan lese høringsuttalelsen her: Les hele innspillet her.

KAI-konferansen 2019 event 17/09-2019 - 19/09-2019
location_on Clarion Hotel - Stavanger
message Interkommunalt Arkiv i Rogaland og Stavanger byarkiv arrangerer årets KAI-konferanse fra 17.-19. september.
Høringsseminar om ny arkivlov event 24/09-2019
location_on Oslo byarkiv, Maridalsveien 3
message Tema er rapporten til arkivlovutvalget og er på Oslo byarkiv fra klokken 11-15.
Konferanse: Documenting social processes and movements event 25/09-2019
location_on Riksarkivet, Wergelandssalen
message Arkivverket inviterer til konferansen Documenting social processes and movements i Oslo den 25. september. Konferansen er et samarbeid mellom Arkivverket og Tidsskriftet arkiv.