Stipend

Arkivforbundet lyser ut stipend på 50.000 kroner i året. Fristen til å søke er 15. april. Formålet med stipendordningen er at dette skal gå til arkivfaglig videreutvikling, studieturer, eller til utarbeiding av faglige artikler og litteratur.

Søkerne må være tilknyttet en institusjon som er medlem av Arkivforbundet eller være personlig medlem.

Arkivforbundet sitt styre har fastsatt statutter for stipendordningen. Stipendmottakerer må levere rapport senest seks uker etter at formålet er avsluttet. Rapporten blir publisert på Arkivforbundet sine nettsider.

Send søknaden til: post@arkivforbundet.no

Statutter for stipendordningen
Rapporter fra tidligere stipendmottakere

Industridokumentasjon og bedriftsarkiv i fokus event 25/11-2019 - 26/11-2019
location_on Norsk Teknisk Museum, Oslo
message I samarbeid med Arkivforbundet, de nasjonale museumsnettverkene for teknologi og industrihistorie, og for arbeiderkultur og arbeidslivshistorie, inviterer SIKA (Seksjon for industri, kommunikasjon og anlegg i Norges museumsforbund) til seminar hvor dokumentasjon av industri- og kulturminner, og bevaring av bedriftsarkiv, er hovedtema.
Konferanse om spesialsamliner i bibliotekene event 11/12-2019 - 12/12-2019
location_on Bergen
message Ved landets ulike bibliotek (folke-, universitets- og organisasjonsbibliotek) finnes det mange spesialsamlinger og arkiver